Kategorie:BIBLIA SACRA:AT:JSir10: Unterschied zwischen den Versionen
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6. Omnis injuriæ proximi ne memineris, et nihil agas in operibus injuriæ. <br/> | 6. Omnis injuriæ proximi ne memineris, et nihil agas in operibus injuriæ. <br/> | ||
7. Odibilis coram Deo est hominibus superbia: et exsecrabilis omnis iniquitas gentium. <br/> | 7. Odibilis coram Deo est et hominibus superbia: et exsecrabilis omnis iniquitas gentium. <br/> | ||
8. Regnum a gente in gentem transfertur propter injustitias, et injurias, et contumelias, et diversos dolos. <br/> | 8. Regnum a gente in gentem transfertur propter injustitias, et injurias, et contumelias, et diversos dolos. <br/> | ||
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11. Omnis potentatus brevis vita. Languor prolixior gravat medicum. <br/> | 11. Omnis potentatus brevis vita. Languor prolixior gravat medicum. <br/> | ||
12. Brevem | 12. Brevem languorem præcidit medicus: sic et rex hodie est, et cras morietur. <br/> | ||
13. Cum enim morietur homo, hereditabit serpentes, et bestias, et vermes. <br/> | 13. Cum enim morietur homo, hereditabit serpentes, et bestias, et vermes. <br/> | ||
14. Initium superbiæ hominis, apostatare a Deo: <br/> | 14. Initium superbiæ hominis, apostatare a Deo: <br/> | ||
15. Quoniam ab eo, qui fecit illum, recessit cor ejus: quoniam initium omnis peccati est superbia: qui tenuerit illam, adimplebitur | 15. Quoniam ab eo, qui fecit illum, recessit cor ejus: quoniam initium omnis peccati est superbia: qui tenuerit illam, adimplebitur maledictis, et subvertet eum in finem. <br/> | ||
16. Propterea exhonoravit Dominus conventus malorum, et destruxit eos usque in finem. <br/> | 16. Propterea exhonoravit Dominus conventus malorum, et destruxit eos usque in finem. <br/> | ||
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24. In medio fratrum rector illorum in honore: et qui timent Dominum, erunt in oculis illius. <br/> | 24. In medio fratrum rector illorum in honore: et qui timent Dominum, erunt in oculis illius. <br/> | ||
25. Gloria divitum, honoratorum, et pauperum, timor Dei est: <br/> | 25. Gloria divitum, honoratorum, et pauperum, timor Dei est: <br/> | ||
26. Noli despicere hominem justum | 26. Noli despicere hominem justum pauperem, et noli magnificare virum peccatorem divitem. <br/> | ||
27. Magnus, et judex, et potens est in honore: et non est major illo, qui timet Deum. <br/> | 27. Magnus, et judex, et potens est in honore: et non est major illo, qui timet Deum. <br/> | ||
28. Servo sensato liberi servient: et vir prudens et disciplinatus non murmurabit correptus, et inscius non honorabitur. <br/> | 28. Servo sensato liberi servient: et vir prudens et disciplinatus non murmurabit correptus, et inscius non honorabitur. <br/> |
Version vom 23. November 2019, 06:05 Uhr
Ecclesiasticus. Caput X.
Ekklesiastikus. Das Buch Jesus Sirach. Kapitel 10
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1. Judex sapiens judicabit populum suum, et principatus sensati stabilis erit. 3. Rex insipiens perdet populum suum: et civitates inhabitabuntur per sensum potentium. 4. In manu Dei potestas terræ: et utilem rectorem suscitabit in tempus super illam. 7. Odibilis coram Deo est et hominibus superbia: et exsecrabilis omnis iniquitas gentium. 9. Avaro autem nihil est scelestius. Quid superbit terra et cinis? 12. Brevem languorem præcidit medicus: sic et rex hodie est, et cras morietur. 14. Initium superbiæ hominis, apostatare a Deo: 16. Propterea exhonoravit Dominus conventus malorum, et destruxit eos usque in finem. 23. Semen hominum honorabitur hoc, quod timet Deum: semen autem hoc exhonorabitur, quod præterit mandata Domini. 29. Noli extollere te in faciendo opere tuo, et noli cunctari in tempore angustiæ. 33. Pauper gloriatur per disciplinam et timorem suum: et est homo qui honorificatur propter substantiam suam.
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1. Ein weiser Richter spricht seinem Volke Recht und die Herrschaft des Verständigen hat Bestand.
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Fußnote
Kap. 10 (1) Durch schlechte Verwaltung und ebensolches Beispiel. - (2) Wie erlangt man einen guten Fürsten? Man bittet Gott darum. - (3) Woher Untergang der reiche? Von Unbill und Hochmut, diese also sind zu meiden. - (4) Jene, die Gott fernstehende Völker zu begehen pflegen. - (5) Durch Verschuldung des ersteren. - (6) Die Vulgata hat eine andere Anordnung als der griech. Text. Griech.: Was überhebt sich Staub und Asche? Denn noch im Leben habe ich seine Eingeweide ausgeschüttet (ihn dem Tode geweiht). Hebr.: Was überhebt sich Staub und Asche? Denn mit dem Körper wird sein Leben hinweggenommen werden. Eine kleine Krankheit (kommt), der Arzt scherzt (über sie). Ja, heute (noch) König und morgen tot. - (7) Wiederholung aus V. 9. - (8) Um Geld zu gewinnen, setzt er sich jeder Gefahr aus. - (9) So würde eine lange Gewaltherrschaft dem Volke allzu beschwerlich werden. - (10) Wenn dies das Ende des Leibes, vergl. [Job 17,14], darf da der Mensch sich überheben? - (11) Indem der Mensch seinen Willen dem göttlichen vorzieht. - (12) Er begeht viele und schwere Sünden. - (13) Wie der Ursprung des Hochmutes schrecken muss, so seine Strafen. - (14) Vergl. [Ps 43,3, Ps 79,9.10]. - (15) Vergl. [1Mos 3,17.18, Jes 13,19ff]. - (16) Wie [5Mos 32,26] angedroht ist. - (17) Vergl. [1Sam 2,30]. - (18) Der wahre Vorzug des Menschen beruht auf seiner rechten Stellung zu Gott. - (19) Daher. - (20) Also einen wahren Weisen. - (21) Drei verschiedene Klassen von Menschen. - (22) Fürchten jene Gott nicht, so ist jeder Gottesfürchtige größer. - (23) Und tun es gern. - (24) Zusatz der Vulgata. - (25) Halte dich nicht für zu vornehm, um etwas zu tun, und meine in der Zeit der Not nicht, du dürftest lässig bleiben wegen deines hohen Adels. - (26) Wer emsig arbeitet. - (27) Griech.: mit Demut ehre. Der rechten Furcht Gottes widerspricht auch die Selbstverachtung. Demut und die richtige Wertschätzung seiner selbst sind nicht unverträglich. - (28) So wenig wie anderen, tue dir selbst Unrecht. - (29) Doch solche Ehre ist sehr hinfällig.
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